Vaktsentralen til SOS International veihjelp ligger på Sinsen i Oslo og her er 60 dedikerte medarbeidere i full aktivitet, 24 timer i døgnet, året rundt. I 2015 tok vaktsentralen i mot 360.000 anrop som omhandlet bilbergning, veihjelp eller forsikringsskader.
Vaktsentralen er organisert i 2 team, sammensatt av kyndige og dedikerte medarbeidere med ønske om å yte topp service.
Teamene håndterer mottak av alle innkommende samtaler. De har kompetansen til å kunne svare alle type henvendelser knyttet til våre tjenester, enten det er NAF-medlemmer eller forsikringskunder. De både registrerer og rekvirer assistanse via vårt nettverk i Norge og resten av Europa. De sender ut en bilberger til stedet du befinner deg.
I de saker hvor kunden trenger mer oppfølging av sin sak som å rekvirere leiebil, hjemtransport, innkvartering, fly- eller togbilletter, hjemtransport av kjøretøy, dialog med verksteder og samarbeidspartnere i utlandet mm, vil våre mest erfarne medarbeidere håndtere dette.
SOS International yter umiddelbar hjelp når det gjelder mistede nøkler, lokal transport, innkvartering, fly- eller togbilletter, overføring av kontanter, leiebil eller hjemsendelse av passasjerer og kjøretøy. Dersom du ikke trenger bilberging, men teknisk assistanse over telefon kan vi bidra med det også direkte fra vaktsentralen.
Vaktsentralens medarbeidere håndterer også alle forsikringsrelaterte saker knyttet til skaderegistreringer, og tar seg av kontakten med både med ambulanse, politi eller brannvesen, samt saneringsselskaper etc.