Vaktsentralen til SOS International veihjelp ligger på Sinsen i Oslo og her er 60 dedikerte medarbeidere i full aktivitet, 24 timer i døgnet, året rundt. I 2015 tok vaktsentralen i mot 360.000 anrop som omhandlet veihjelp eller forsikringsskader.
Vaktsentralen er organisert i 2 team, sammensatt av kyndige og dedikerte medarbeidere med ønske om å yte topp service - uansett om det gjelder bilberging ved utforkjøring, tekniske råd eller assistanse ved bilulykker.
Teamene håndterer mottak av alle innkommende samtaler. De har kompetansen til å kunne svare alle type henvendelser knyttet til våre tjenester, enten det er NAF-medlemmer eller forsikringskunder.
I de saker hvor kunden trenger mer oppfølging av sin sak som å rekvirere leiebil, hjemtransport, innkvartering, fly- eller togbilletter, hjemtransport av kjøretøy, dialog med verksteder og samarbeidspartnere i utlandet mm, vil våre mest erfarne medarbeidere håndtere dette.
Vaktsentralens medarbeidere håndterer også alle forsikringsrelaterte saker knyttet til skaderegistreringer, og tar seg av kontakten med både med ambulanse, politi eller brannvesen, samt saneringsselskaper etc.