/

Gode Råd

Heavy Rain Wipers Min

Hurtigkjettinger

Slaps, snø, is og vann. Det finnes mange forskjellige føreforhold som man må ta stilling til når man kjører i Norge i vinterhalvåret. Det kan være utfordrende å kjøre på vinterføre – særlig fordi føreforholdene kan variere så mye i løpet av en og samme tur. Vanskelige kjøreforhold opptrer ofte, og som sjåfør på norske veier er man som regel vant til at været og forholdene endrer seg raskt. Hyppigheten gjør derimot ikke problemene lettere å takle. Det gjelder å være forberedt på alle tenkelige situasjoner!
Vinterdaek Min

Autosokk

Slaps, snø, is og vann. Det finnes mange forskjellige føreforhold som man må ta stilling til når man kjører i Norge i vinterhalvåret. Det kan være utfordrende å kjøre på vinterføre – særlig fordi føreforholdene kan variere så mye i løpet av en og samme tur. Vanskelige kjøreforhold opptrer ofte, og som sjåfør på norske veier er man som regel vant til at været og forholdene endrer seg raskt. Hyppigheten gjør derimot ikke problemene lettere å takle. Det gjelder å være forberedt på alle tenkelige situasjoner!
Dameringer

Kjøring i utlandet

Regler om obligatorisk tilbehør til motorkjøretøy og tilhørende standarder er forskjellig i de europeiske landene. Vi har samlet nyttige informasjon om kjøring i de fleste landene i Europa. Merk at når regelen sier at det er påbudt å bruke refleksvest når man beveger seg på motor- eller landevei, så betyr det at hver person som forlater kjøretøyet på motor- eller landevei i forbindelse med punkteringer, motorproblemer eller påkjørsel må ha på refleksvest. Derfor er det ofte ikke nok at føreren av kjøretøyet har en refleksvest på.